For sit navns skyld

Salme 23:1-4 ”Herren er min hyrde, han sørger altid for mig. Han leder mig til grønne enge og fører mig til stille vandløb. Han giver mig ny styrke, og leder mig på den rette vej, for sit navns skyld.”

Kong David var ofte i modvind i sit liv. På et tidspunkt gjorde endda hans ældste søn oprør imod ham og jog ham ud af Jerusalem. Men Gud greb ind igen og igen, og David kunne igen og igen synge: ”Han giver mig ny styrke, og leder mig på den rette vej, for sit navns skyld.” Og netop her ligger der en sandhed gemt i detaljen. Gud er den trofaste hyrde og han svigter ikke. Det er imod hele hans natur. Uanset hvad vi møder som kirke, som menighed og hver især, så vil han holde fast i os.

Men for at opnå den velsignelse, det er at opleve Guds hånd i vores liv, så må vi give afkald på vores egen stolthed. Hvad jeg mener er ikke så vigtigt – men til gengæld; hvad Gud mener! Som Paulus skriver i brevet til Romerne, som havde mange diskussioner om, hvad man skulle og ikke skulle: ”Der er jo ingen af os, der lever eller dør for selv at få ære. Nej, vi ønsker at leve til Guds ære og dø til Guds ære. Hvad enten vi lever eller dør, så tilhører vi ham.”

På søndag klokken 11 er der igen gudstjeneste i Taastrup Kulturcenter, Poppel Allé 12. Det er Betina Anker Wiik fra Københavns Familiekirke, som taler. Kom gerne lidt før og giv en hånd med. Vi er der allerede fra klokken 10.

Michael Rask Christensen

PRAKTISKE BESKEDER:

Skt. Hans

Du opfordres til at gå med til vores fælles hus på Ahornvej i Taastrup til Skt. Hans-hygge efter gudstjenesten søndag den 23. juni. Tak en madpakke med, så bliver der sørget for kaffe og te. Ved samme lejlighed kan vi måske også i fællesskab få rykket lidt ukrudt og pynte lidt på haven.

Sommergudstjenester

I juli måned, det vil sige de seks søndage fra 7. juli til og med 11. august, mødes vi i huset på Ahornvej 3 i Taastrup. Da mange skiftevis vil være på ferie, bliver det enkle gudstjenester med en andagt og lovsange.

Vores præst, Michael Jensen, har det bedre og bedre hver dag. Han er ikke oppe på fuld styrke endnu, men han savner os. Michael planlægger at kigge forbi til gudstjenesten den 30. juni, hvor David ”Buck” Hudson taler, og Lissette oversætter og regner med at tage et par gudstjenester i løbet af juli måned.